loading...
مشهدوام مشاوره و انجام امور اداری جهت اخذ وام
رضا
مشل

مشهدوام بازدید : 5918 چهارشنبه 02 مرداد 1392 نظرات (0)

خرید دین در بانکها و موسسات مالی اعتباری ایرانی

خرید دین در بانک تجارت:

تعریف : خرید اوراق و اسناد تجاری به قیمتی کمتر از مبلغ اسمی را خرید دین گویند. منظور از اوراق و اسناد تجاری آن دسته از اوراق و اسناد بهادار می باشد که مفاد آن حاکی از بدهی ناشی از معاملات تجاری باشد و منظور از مبلغ اسمی، مبلغی است که در متن اسناد و اوراق تجاری ذکر گردیده و حاکی از میزان دین یا بدهی می باشد که باید در سررسید از سوی متعهد پرداخت گردد.

بانک تجارت به منظور تامین منابع پولی کوتاه مدت برای فعالیتهای بخش بازرگانی واحدهای تولیدی، تسهیلات خرید دین به صورت ریالی و ارزی اعطاء می نماید.

اسناد و اوراق تجاری قابل خریداری در بانک تجارت عبارتند از سفته و برات (پس از قبولی از متعهد) و اسناد صادراتی مدت دار و نرخ سود این نوع تسهیلات مطابق نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار تعیین می گردد.

شرایط اسناد و اوراق تجاری :

§     دین مذکور در اوراق و اسناد تجاری مورد معامله باید واقعی بوده ناشی از یک معامله تجاری نسیه بین متعهد اسناد و اوراق تجاری و فروشنده آن اسناد به بانک باشد.

§         سررسید اسناد و اوراق تجاری قابل خریداری باید پس از تحویل کالا موضوع آن اسناد و اوراق قرضه باشد.

§         مدت اسناد عرضه شده برای خریداری در بانک نباید از 12 ماه تجاوز نماید.

شرایط متعهد و فروشنده اسناد تجاری

§         متعهد اوراق و اسناد تجاری باید دارای قدرت پرداخت و حسن سابقه پرداخت باشد.

§         متقاضی استفاده از تسهیلات باید اهلیت قانونی داشته باشد.

§         متقاضی در شعبه ای که تقاضای تسهیلات می نماید دارای حساب جاری با گردش مناسب باشد.

 

خرید دین در موسسه مالی اعتباری میزان

به منظور تامین نیازهای مالی کوتاه مدت مشتریانی که در مقابل فروش کالای تجاری، تولیدی و یا ارائه خدمات خود اسناد تجاری (چک،سفته) در اختیار دارند موسسه میزان اقدام به خرید دین از طریق تنزیل اسناد و اوراق تجاری می نماید. خرید دین عبارت است از خرید دین موضوع اسناد تجاری (به مبالغی کمتر از مبلغ اسمی اسناد) که در جریان یک معامله تجاری صادر شده و نمایانگر وجود دین بین فروشنده کالا و خدمات (صاحب دین) و خریدار (مدیون) می باشد.

مدارک مورد نیاز

 1- دارندگان حساب جاری به شرط کسب رسوب جاری براساس مفاد سیاست اعتباری بدون سپرده سال 89 و عدم دارا بودن سابقه چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته و معوق.


2- دارا بودن جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح برای اشخاص حقیقی


3-  ارائه آخرین گزارش حسابرسی قانونی شرکت به انضمام صورت های مالی و یادداشتهای همراه آن برای 3 سال گذشته و ارائه صورت حساب سود و زیان و ترازنامه در 3 سال گذشته برای اشخاص حقوقی.

شرایط انجام معامله بررسی صحت انجام معامله و بررسی اسناد تجاری موضوع خریداری و اطمینان از عدم صوری بودن آن از طرق ذیل:

  1. اخذ اسناد و مدارک مربوط به انجام معامله


2-  بررسی ارتباط معامله با فعالیت اصلی واگذارنده اسناد تجاری


3- عدم پذیرش اسناد تجاری که از طریق ظهرنویسی به واگذارنده منتقل گردیده است


4- اخذ اطلاعات و بررسی وضعیت متعهد اسناد تجاری

ضوابط اجرایی:

 1- حصول اطمینان قبل از قبول و تنزیل اسناد و اوراق تجاری از حقیقی بودن دین


2- بررسی کامل وضعیت و فعالیت اقتصادی واگذارنده از طریق مدارک یا درصورت لزوم بازدید محل کسب یا بنگاه اقتصادی ذیربط

3- خرید دین موضوع اسناد تجاری و تنزیل آنها درصورتی مجاز می باشد که سررسید آنها حداکثر از 12 ماه تجاوز ننماید.

4- حداکثر 70 درصد اسناد تجاری ارائه شده توسط متقاضی قابل تنزیل و خریدار می باشد.

5- خرید و تنزیل دین موضوع اسناد و اوراق تجاری با قیمتی کمتر از قیمت اسمی آن صورت می پذیرد.

انواع وثایق:

  1. وثیقه ملکی  

2- انواع سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت، صندوق پس انداز، حساب پس انداز

3- سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت ویژه و بلند مدت

 4-وجه نقد

5- انواع ضمانت نامه بانکی

6- سفته با دو نفر ضامن که ذیل قرارداد را امضاء نمایند

تبصره 1: ضامنین باید دارای حساب جاری نزد یکی از شعب موسسه میزان (بدون سابقه چک برگشتی) بوده یا دارای جواز کسب و پروانه فعالیت باشند.

7- برای اسناد تجاری با سررسیدهای متفاوت از یک قرارداد استفاده خواهد شد و فرم واگذاری اسناد تکمیل و ضمن اخذ امضاء متقاضی ضمیمه قرارداد داخلی خواهد گردید.

   با توجه به اینکه اسناد تجاری با خرید طلب به موسسه منتقل شده و موسسه با محاسبه نرخ سود تنزیل بهای اسناد را به مشتری پرداخت کرده است لذا با توجه به مالکیت موسسه نسبت به اسناد چنانچه موسسه در سررسید نتواند وجه اسناد را وصول نماید. با توجه به اختیار وکالت اخذ شده از مشتری ضمن قرارداد خرید دین، آن را مجدداً به مشتری انتقال می دهد و در این وضعیت مشتری متعهد به پرداخت دیون اسناد به موسسه می باشد. لذا در صورت عدم انجام تعهد فوق و تسویه مطالبات موسسه، مشمول پرداخت وجه التزام تاخیر تأدیه می گردد.

درصورت عدم وصول اسناد تجاری مبلغ تنزیل شده هر سند از اولین روز کاری بعد از سررسید مشمول وجه التزام تاخیر با نرخ تسهیلات به اضافه 6% خواهد بود.

وصول وجه اسناد تجاری

 براساس اختیار و وکالت اخذ شده از مشتری ضمن قرارداد خرید دین، درصورت عدم وصول، اسناد تجاری مجدداً به مشتری منتقل شده و وی متعهد به پرداخت دیون اسناد به موسسه می باشد.

طرح خرید دین موسسه مالی اعتباری مهر

خريد دين در بانک مسکن

عبارت است از خرید دین موضوع اسناد تجاری ( به مبالغی کمتر از مبلغ اسمی اسناد) که در جریان یک معامله تجاری صادر شده و نمایانگر وجود دین بین فروشنده کالاو خدمات و خریدار می باشد.

فروشنده کالا و خدمات ( متقاضی استفاده از خرید دین ) در حقیقت صاحب دین بوده و خریدار کالا و خدمات مدیون می باشد. خرید دین در قالب تنزیل اسناد و اوراق تجاری روشی برای تأمین نیازهای مالی کوتاه مدت مشتریانی است که در مقابل کالای تجاری ، تولیدی و یا ارائه خدمات خود اسناد تجاری( چک و سفته ) دراختیار دارند که البته در حال حاضر این بانک صرفاً برای فعالیتهای تولیدی خدمات مذکور را ارائه می نماید.

ویژگی متقاضیان:

آن دسته از مشتریان بانک که شرایط ذیل را داشته باشند می توانند از تسهیلات خرید دین استفاده نمایند.

  1. دارندگان حساب جاری نزدیکی از شعب بانک به شرط:
    1. کسب رسوب جاری بر اساس مفاد سیاست اعتباری بدون سپرده سالیانه بانک

2-1- عدم دارا بودن سابقه چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته یا معوق

3-1- دارا بودن جواز کسب و یا هرگونه مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح برای اشخاص حقیقی( در حال حاضر صرفاً پروانه تولید و بهره برداری )

4-1- دارا بودن اساسنامه ، آگهی تأسیس و آگهی آخرین تغییرات مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره برای اشخاص حقوقی به همراه ارائه آخرین گزارش حسابرسی قانونی شرکت به انضمام صورتهای مالی و یادداشتهای همراه آن برای 3 سال گذشته و ارائه صورت حساب سود و زیان و ترازنامه در 3 سال گذشته موارد مندرج در بند 3-1 و 4-1 برای اشخاص حقیقی و حقوقی

2- مشتریان جدید بانک به شرط:

2-1- عدم دارا بودن سابقه چک برگشتی و تسهیلات سررسید گذشته و معوق

2-2- افتتاح حساب جاری به میزان 10 درصد تسهیلات خرید دین حداقل به مدت یک ماه

3-2- اخذ مجوز از کمیسیون اعتباری مدیریت منطقه یا استان

سقف تسهیلات :

بانک حداکثر 70 در صد اسناد و اوراق تجاری ارائه شده توسط متقاضی یا متقاضیان را تنزیل می نماید.ما به التفاوت 70 در صد مبلغ اسمی اسناد از بهای تنزیل مجموعه اسناد میزان « خرید دین » یا به عبارتی تسهیلات بانک را مشخص می نماید.

واگذاری اسناد تجاری به بانک:

پس از تعیین سقف تسهیلات و سود آن توسط واحد اجرایی ( شعبه ) ، مشتری (واگذارنده ) ضمن تکمیل و امضای فرم واگذاری اسناد درخواست تنزیل اسناد را نموده و بایستی ظهر اسناد را به عنوان واگذارنده و ضامن متعهدین ، امضاء و به شعبه ارائه نماید. بدین ترتیب اسناد تجاری با خرید طلب بانک به بانک منتقل شده و بانک با محاسبه نرخ سود تنزیل بهای اسناد را به مشتری پرداخت کرده است.

خرید دین در بانک توسعه صادرات ایران

تنزيل اسناد صادراتي

در صورتيكه صادرات از طريق اعتبار اسنادي گشايش شده ( ديداري و يا مدت دار ) ويا اسناد وصولي صادراتي ( برات ارزي ) به نفع اسناد معامله شده توسط بانك تنزيل و وجه آن به صادر كننده پرداخت خواهد شد.

اعتبار اسنادي صادراتي مدت دار

شرايط لازم

اعتبار اسنادي توسط يكي از بانكهاي معتبر مورد قبول بانك، گشايش شده باشد.

سررسيد پرداخت وجه اسناد حداكثر يك سال از تاريخ حمل و يا معامله اسناد باشد.

واريز وجه اسناد مورد معامله در سررسيد مقرر توسط بانك كارگزار تاييد شده و پيام كتبي بانك مذكور دريافت شده باشد.

حداكثر تسهيلات پرداختي براي هر متقاضي بر اساس آيين نامه ها و مقررات جاري توسط بانك تعيين و تا 95% مبلغ اعتبار اسنادي قابل پرداخت مي‌باشد.

مدت زمان قرار دادها ي تسهيلاتي بعد از صدور متناسب با سرسيد دوره بازگشت ارز حاصل از صادرات كالاي مربوط بوده و با توجه به نوع كالاي صادر شده از يك سال بيشتر نخواهد بود.


تسهيلات در قالب عقد خريد دين پرداخت خواهد شد.

اعتبار اسنادي صادراتي ديداري

شرايط لازم

اعتبار اسنادي توسط يكي از بانكها ي معتبر مورد قبول اين بانك، گشايش شده باشد.

مدت هر قرار داد با توجه به شرايط و مفاد اعتبارات اسنادي ديداري و حداكثر يك ماه مي‌باشد.

در صورتيكه ارز حاصل از اعتبار اسنادي زودتر از سررسيد قرار داد وصول شود. قرار داد تسهيلاتي مربوطه از محل ارز و صولي تسويه خواهد شد.

حداكثر تسهيلات پرداختي براي هر متقاضي بر اساس آيين نامه ها و مقررات جاري توسط بانك تعيين و تا 95% مبلغ اعتبار اسنادي قابل پرداخت مي‌باشد.

تسهيلات در قالب يكي از عقود اسلامي پرداخت خواهد شد.

اسناد وصولي صادراتي مدت دار

شرايط لازم

اسناد وصولي توسط يكي از بانكها معتبر مورد قبول اين بانك صادر و تاييد شده باشد.

سررسيد پرداخت وجه اسناد حداكثر يكسال از تاريخ حمل و يا معامله اسناد باشد.

اسناد وصولي صادراتي در هر مرحله بايستي از طريق سيستم بانكي معامله گرديده و بانك كارگزار خارجي كتباً مراتب قبولي آنها را به خريدار دين ( بانك توسعه صادرات ) اعلام و پرداخت ارزش آنها را ر سرسيد مقرر تعهد نموده باشد.

حداكثر تسهيلات پرداختي براي هر متقاضي بر اساس آيين نامه ها و مقررات جاري توسط بانك تعيين و تا 95% مبلغ اعتبار اسنادي قابل پرداخت مي‌باشد.

تسهيلات در قالب عقد خريد دين پرداخت خواهد شد.

شرايط كلي

به منظور تنزيل اسنادي صادراتي و استفاده از تسهيلات بانك در اين بخش ارايه اسناد و مداركي كه مفاد آن حاكي از مطالبات ناشي از مهاملات تجاري باشد و همچنين پروانه صادراتي جهت انجام خريد دين ، الزامي مي‌باشد.
پروانه صادراتي ارايه شده كه تسهيلات بر اساس آنها تصويب و پرداخت شده اند همراه با ارز حاصل از وصول وجه اعتبار اسنادي يا برات وصولي (درسر رسيدمقرر) به عنوان اسناد و مدارك انجام تعهد صادراتي، مورد قبول بانك خواهد بود.

خرید دین در بانک گردشگری

اعطاي تسهيلات بعد از صدور کالا و خدمات

در قالب عقد خريد دين اسناد (ارزي)

•          اعطاي تسهيلات بعد از صدور کالا و خدمات به صادرکنندگاني که جهت تداوم فعاليتهاي خود نياز به تامين مالي براي تامين سرمايه در گردش مورد نياز دارند صورت مي پذيرد.تسهيلات مذکور به صورت ارزي ودر قالب خريد دين اسناد اعتبارات اسنادي و يا بروات وصولي امکان پذير مي باشد.

•          در صورتي که متقاضي جهت صادرات از تسهيلات ريالي (قبل از صدور کالا) استفاده نموده باشد مي بايست نسبت به تسويه آن قبل از سررسيد اقدام و سپس از تسهيلات صادراتي بعد از صدور کالا استفاده نمايد.

•          بانک ابلاغ کننده و معامله کننده اعتبار اسنادي مي بايست فقط بانک گردشگري باشد.

•          سررسيد پرداخت وجه اسناد حمل،حداکثر يکسال از تاريخ حمل و يا معامله اسناد مي باشد.

•          نرخ سود تسهيلات اعطايي بعد از صادرات تابع نرخ سود لايبور به علاوه حاشيه سود اعلامي توسط کميسيون مربوطه بانک مي باشد.

•          حداکثر تسهيلات قابل پرداخت 100 درصد مبلغ اعتبار اسنادي و بروات اسنادي از طريق خريد اسناد خواهد بود.

•          مدت زمان تسهيلات حداکثر يکسال (حداکثر تا سررسيد بازپرداخت وجه توسط کارگزار) تعيين مي گردد.

   مدارک مورد نياز

۱.       مشخصات ثبتي

۲.       اشخاص حقيقي: تصوير شناسنامه، تصوير از پشت و روي کارت ملي و مجوز فعاليت مربوطه/ پروانه بهره برداري (حسب مورد)

۳.       اشخاص حقوقي: تصوير اساسنامه، اظهارنامه ثبت شرکت، آگهي تاسيس، آگهي تغييرات و تصوير شناسنامه و پشت و روي کارت ملي اعضاي هيات مديره و مديرعامل شرکت و ساير مجوزهاي لازم جهت انجام کار موضوع قرارداد و ارائه مستندات مالي لازم که مويد اظهارات و فعاليت متقاضي باشد.

۴.       ارائه تقاضاي کتبي جهت استفاده از تسهيلات

۵.       ارائه وثائق و تضمينات لازم و مورد قبول بانک و تکميل مدارک مربوطه توسط ضامن /ضامنين مورد قبول.

 

ساير مدارک تسهيلات قبل از صدور کالا و خدمات

اعتبار اسنادي غير قابل برگشت يا قرارداد فروش کالا و همچنين هر نوع مدرک و سندي که (بنا به تشخيص بانک) حاکي از فعاليت متقاضي در زمينه تهيه و تدارک کالا يا انجام خدمات موضوع قرارداد به منظور صادرات باشد .

سايرمدارک تسهيلات بعد از صدور کالا و خدمات

۱.       مدارک مورد نياز از طريق گشايش اعتبار اسنادي غيرقابل برگشت: اصل اظهارنامه خروجي کالا، گواهي پيشرفت يا انجام کار به همراه مدارک اسناد معامله شده از جمله تصوير بارنامه و شدول تنظيم شده توسط شعبه .

۲.       مدارک مورد نياز بدون گشايش اعتبار اسنادي و در قالب بروات اسنادي، اصل اظهارنامه خروجي کالا، گواهي پيشرفيت يا انجام کار (طبق شرايط قرارداد معتبر براي صادرات خدمات) و تصوير برات ارسالي و شدول تنظيم شده توسط شعبه

۳.       مدارک مورد نياز بدون گشايش اعتبار اسنادي و درقالب بروات اسنادي اصل اظهارنامه خروجي کالا، گواهي پيشرفت يا انجام کار (طبق شرايط قرارداد معتبر براي صادرات خدمات) و تصوير برات ارسالي وشدول تنظيم شده توسط شعبه به همراه قرارداد فروش کالا يا انجام خدمات

مراحل انجام كار

۱.       استعلام تسهيلاتي که توسط بانک انجام مي گردد.

۲.       اخذ ساير مدارک مورد نياز و تکميل فرمهاي مربوطه حسب تشخيص بانک به منظور بررسي درخواست مطروحه

۳.       انعقاد قرارداد

 

خرید دین در بانک رفاه

تنزیل (خرید دین) اسناد مدت دار اعتبارات اسنادی صادراتی بصورت موردی


تنزیل اسناد (خرید دین) بعنوان یکی از روشهای تأمین مالی فروشنده بمعنای پرداخت وجه اسناد حمل اعتبارات اسنادی مدتدار از طرف بانک تنزیل کننده اسناد به فروشنده پیش از سررسید پرداخت اسناد حمل برات اعتبار اسنادی مدتدار می باشد که در حقیقت تعهد پرداخت بانک گشایش کننده توسط بانک ثالثی خریداری می گردد.


بمنظور امکان بهره برداری از سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی، بانک رفاه بصورت موردی نسبت به تنزیل اسناد مدتدار اعتبارات اسنادی صادراتی که از سوی بانکهای معتبر بین المللی صادر شده باشد اقدام می نماید.

خرید دین بانک سینا

خريد دين قراردادي است كه به موجب آن شخص ثالثي، دين مدت دار بدهكار را به كمتر از مبلغ اسمي آن به صورت نقدي از داين خريداري مي كند. مبلغ اسمي رقمي است كه در متن اسناد و اوراق تجاري ذكر گرديده و حاكي از ميزان دين مي باشد.

اسناد و اوراق تجاري به آن دسته از اسناد و اوراق بهادار اطلاق مي گردد كه مفاد آن حاكي از طلب حقيقي متقاضي مي باشد. با توجه به اين تعريف، تسهيلات خريد دين، تسهيلاتي است كه در آن بانك ( شخص ثالث ) با اعطاي تسهيلات، نسبت به خريد اسناد و اوراق تجاري صادره از سوي اشخاص حقيقي و حقوقي ( بدهكار ) از ذينفع اين اوراق ( داين ) به قيمتي كمتر از مبلغ اسمي آنها اقدام و در سررسيد اسناد وجه آنها را از بدهكار وصول مي نمايد.

 

خرید دین در بانک ملی ایران

  خريد دين

خريد اوراق و اسناد تجاري به قيمتي كمتر از مبلغ اسمي را خريد دين گويند . منظور از اوراق و اسناد تجاري آن دسته از اوراق و اسناد بهادار مي باشد كه مفاد آن حاكي از بدهي ناشي از معاملات تجاري باشد و منظور از مبلغ اسمي، مبلغي است كه در متن اسناد و اوراق تجاري ذكر گرديده و حاكي از ميزان دين يا بدهي مي باشد كه بايد در سررسيد از سوي متعهد پرداخت گردد. بانك ملي به منظور تأمين مالي براي فعاليتهاي بخش بازرگاني واحدهاي توليدي تسهيلات خريد دين به صورت ارزي در قالب صرفا اعتبارات اسنادي صادراتي اعطا مي نمايد.

 شرايط اسناد و اوراق تجاري

  • دين مذكور در اوراق و اسناد تجاري مورد معامله بايد واقعي بوده و ناشي از يك معامله تجاري نسيه بين متعهد اسناد و اوراق تجاري و فروشنده آن اسناد به بانك باشد.
  • سررسيد اسناد و اوراق قابل خريداري بايد مدت دار و پس از تحويل كالا باشد.

 شرايط متعهد و فروشنده اسناد تجاري

  • متعهد اوراق و اسناد تجاري بايد داراي قدرت پرداخت و حسن سابقه پرداخت باشد.
  • متقاضي استفاده از تسهيلات بايد اهليت قانوني داشته باشد.
  • متقاضي در شعبه اي كه تقاضاي تسهيلات مي نمايد داراي حساب جاري با گردش مناسب باشد
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مشاوره بانکی و... وام سنگین سریع, وام میلیاردی,VAM دیسکانت و گشایش انواع ضمانتنامه بانکی و L/C,سرمایه آزاد, ر فع سوء اثر چک بانکی کاملآ قانونی ,طرح توجیهی, فایننس (سرمایه گذار), گشایش چک جیرو وام سنگین,سرمایه,ضمانتنامه بانکی L/C.. مشاوره وام در مشهد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
  • يکشنبه 30 آذر 1393
  • شنبه 22 شهريور 1393
  • چهارشنبه 06 فروردين 1393
  • سه شنبه 05 فروردين 1393
  • چهارشنبه 18 دی 1392
  • چهارشنبه 11 دی 1392
  • پنجشنبه 05 دی 1392
  • يکشنبه 03 آذر 1392
  • جمعه 22 شهريور 1392
  • شنبه 09 شهريور 1392
  • سه شنبه 29 مرداد 1392
  • يکشنبه 27 مرداد 1392
  • سه شنبه 08 مرداد 1392
  • جمعه 04 مرداد 1392
  • چهارشنبه 02 مرداد 1392
  • شنبه 29 تير 1392
  • شنبه 04 خرداد 1392
  • پنجشنبه 02 خرداد 1392
  • دوشنبه 19 فروردين 1392
  • يکشنبه 11 فروردين 1392
  • يکشنبه 04 فروردين 1392
  • سه شنبه 10 بهمن 1391
  • جمعه 08 دی 1391
  • جمعه 01 دی 1391
  • سه شنبه 28 آذر 1391
  • شنبه 20 آبان 1391
  • سه شنبه 16 آبان 1391
  • جمعه 12 آبان 1391
  • پنجشنبه 11 آبان 1391
  • دوشنبه 08 آبان 1391
  • دوشنبه 10 مهر 1391
  • سه شنبه 24 مرداد 1391
  • جمعه 16 تير 1391
  • چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391
  • پنجشنبه 14 ارديبهشت 1391
  • سه شنبه 12 ارديبهشت 1391
  • شنبه 2 ارديبهشت 1391
  • يکشنبه 14 اسفند 1390
  • دوشنبه 24 بهمن 1390
  • پنجشنبه 20 بهمن 1390
  • يکشنبه 9 بهمن 1390
  • چهارشنبه 28 دی 1390
  • جمعه 11 آذر 1390
  • شنبه 16 مهر 1390
  • پنجشنبه 14 مهر 1390
  • سه شنبه 12 مهر 1390
  • جمعه 8 مهر 1390
  • شنبه 05 شهريور 1390
  • سه شنبه 11 مرداد 1390
  • شنبه 18 تير 1390
  • جمعه 17 تير 1390
  • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 20 ارديبهشت 1390
  • سه شنبه 6 ارديبهشت 1390
  • جمعه 2 ارديبهشت 1390
  • شنبه 27 فروردين 1390
  • پنجشنبه 25 فروردين 1390
  • دوشنبه 22 فروردين 1390
  • جمعه 19 فروردين 1390
  • سه شنبه 16 فروردين 1390
  • دوشنبه 15 فروردين 1390
  • يکشنبه 14 فروردين 1390
  • جمعه 12 فروردين 1390
  • پنجشنبه 11 فروردين 1390
  • چهارشنبه 10 فروردين 1390
  • دوشنبه 08 فروردين 1390
  • دوشنبه 8 فروردين 1390
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 71
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 35
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 629
  • بازدید ماه : 784
  • بازدید سال : 24,599
  • بازدید کلی : 1,198,225
  • اخبار سایت مشهدوام